Uma Proposta para o Estágio Supervisionado Curricular do curso de Bacharelado de Administração Ead

O Estudo de Caso da Faculdade Unyleya Ead no Rio De Janeiro

Authors

  • Ana Shirley de França Moraes
  • Solange Ferreira de Moura

Keywords:

Curricular Internship, Distance Education, Self-knowledge, Skills development

Abstract

The Supervised Internship is a significant curricular component for training students for the world of work. From the Internship onwards, professional experiences are carried out. The study presents a proposal for a Supervised Internship in a Bachelor's degree in Administration Unyleya, relating theory and practice, through self-assessment of competence, observation of organizations and proposals for intervention in problems encountered in the business environment. This is an experience report that seeks to describe the activities developed in the Supervised Internship discipline, at Faculdade Unyleya, in the EAD modality. The objective is to report a practical proposal in Internship, as a possible and qualified action in distance learning courses. The research is developed as exploratory, with data collection as a case study, based on the author's academic experience.

References

BRASIL. Presidência da República. Casa Civil. Subchefia para Assuntos Jurídicos. Lei do Estágio. Lei nº 11.788, de 25 de setembro de 2008. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/_ato2007-2010/2008/lei/l11788.htm

ESTUDO DE CASOS. Disponível em: http://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/gvcasos/article/view/78429/76283 .Acesso em: 02 abr. 2021.

COBERO, Cláudia; PRIMI, Ricardo; MUNIZ, Monalisa. Inteligência emocional e desempenho no trabalho. São Paulo: Paidéia, 2015.

DELOR. Informe elaborado para a UNESCO pela Comissão Internacional sobre a Educação para o século XXI. Disponível em: http://www.dominiopublico.gov.br/pesquisa/DetalheObraForm.do?select_action=&co_obra=14470. Acesso em: 20 dez. 2020.

FRANÇA, Ana Shirley. Estágio Curricular e Trabalho de Conclusão de Curso na Área de Gestão e Negócios - união teoria e práticapela pesquisa. Rio de Janeiro: Freitas Bastos, 2011.

FIA. O perfildo profissional de Administração. Disponível em: http://www.creaes.org.br/img/III_FEAT/3_GT_Aprendizagem-ativa/Como-Aprender-e-Ensinar- Competencias.pdf. Acesso em: 20 jan. 2024.

GOLEMAN, Daniel. Liderança: A inteligência emocional na formação do líder de sucesso. São Paulo: Objetiva, 2015.

HOFRICHTER, Marcus. Análise SWOT: quando usar e como fazer. São Paulo: Simplíssimo Livros, 2020.

JEROP. Faith. What makes a successful student. Amazon, eBook Kindle, 2021.

PERRENOUD, Phillip. Por que construir competências a partir da escola? Desenvolvimento da autonomia e luta contra as desigualdades. Porto: ASA Editores, 2002.

ZABALA, Antoni. Como aprender e ensinar competências. Tradução: Carlos Henrique Lucas Lima. Porto Alegre: Artmed, 2014. Disponível em: http://www.creaes.org.br/img/III_FEAT/3_GT_Aprendizagem-ativa/Como-Aprender-e-Ensinar- Competencias.pdf .Acesso em: 16 de nov. de 2020.

Published

2024-10-03

How to Cite

de França Moraes, A. S., & Ferreira de Moura, S. (2024). Uma Proposta para o Estágio Supervisionado Curricular do curso de Bacharelado de Administração Ead : O Estudo de Caso da Faculdade Unyleya Ead no Rio De Janeiro. Educação Sem Distância - Revista Eletrônica Da Faculdade Unyleya, 1(8). Retrieved from https://educacaosemdistancia.unyleya.edu.br/esd/article/view/218

Issue

Section

Práticas profissionais: Gestão