AS BOAS PRÁTICAS DA ECONOMIA CRIATIVA PARA O ENSINO EM ESCOLAS NO INTERIOR DA CIDADE DE MACIÇO DO BATURITÉ

Authors

  • Fabrício Ramos Penedo Unylaya/professor
  • Wilson Paz da Silva
  • Rosangela Godinho Loureiro
  • Gleiner Vinicius Vieira Costa
  • Priscila Cavalcanti Armengol
  • Luiz Rogério Cordeiro de Oliveira
  • Wesley Pinto da Silva
  • Simone Godinho Loureiro

Keywords:

Teaching. Creative economy. Entrepreneurship.

Abstract

The general objective of this article is to address the importance of the creative economy in teaching, and how it can be implemented in a school in the interior of the city of Maciço do Baturité, State of Ceará; and as specific objectives to present the characteristics of the creative economy; and how to add the good practices of the creative economy in elementary education in Maciço do Baturité - CE. This article is justified, since the implementation of the creative economy in elementary education can bring many benefits to students and the school community. The nature of this research is of the qualitative type with bibliographical research carried out in scientific articles, books and theses of the scientific bases: SCIELO, Google Scholar and Periodicals CAPES, which deal with the aforementioned theme: teaching and creative economy. Firstly, the theoretical survey of scientific articles from the period between 2014 and 2023 was dealt with, and subsequently the writing and discussion of the results found. The implementation of the creative economy in elementary education can contribute to the economic and social development of the community in which the school is located.

References

BEZERRA, Alanna Silva. O processo de incubação de grupos produtivos desenvolvido na região Maciço de Baturité pela intervenção da incubadora tecnológica de economia solidária. 2022.

CÁ, Rui Bocundji. Análise das finanças públicas dos municípios da região do maciço de Baturité, Ceará, no período de 2006 a 2015. 2021.

GIL, Antonio Carlos. Como elaborar projetos de pesquisa (5a. ed.), Editora Atlas S.A., 2010.

LIMA, Antonio Wesley Tiodósio et al. Comprometimento organizacional dos servidores em uma instituição pública de ensino médio do maciço de Baturité. 2017.

MARTINS, Elcimar Simão; SILVEIRA, ALN da; COSTA, EA da S. Educação de jovens e adultos no contexto prisional: limites e possibilidades no maciço de Baturité/CE. CE. Rev. Expr. Catól, v. 8, n. 1, 2019.

MENDES, Afonso José; DE MORAES, Ana Cristina; DA SILVA, João Pereira. Práticas Educativas para educação étnico-racial em escolas da Educação Básica do maciço de Baturité-Ceará. Revista Multidisciplinar do Núcleo de Pesquisa e Extensão (RevNUPE), v. 1, n. 1, p. e202110-e202110, 2021.

NOJOSA, Beatrice Borges. Cada jeito, um feito: uma interpretação do artesanato do Ceará através do livro ilustrado. 2022.

VIDAL, Eloísa Maia; MENEGHEL, Stela Maria; SPELLER, Paulo. Cenários da educação no Maciço de Baturité/CE: Reflexões sobre as políticas públicas de educação na região. Educação e território: contribuição para o debate na região do Maciço de Baturité, Ceará. Fortaleza: Liber Livro, p. 43-63, 2014.

XAVIER, Antônio Roberto; DE SOUSA, Luana Mateus; MELO, José Lucas Martins. Saberes tradicionais, etnobotânica e o ensino de ciências: estudo em escolas públicas do Maciço de Baturité, Ceará, Brasil. Educ. Form., v. 4, n. 11, p. 215-233, 2019.

Published

2023-06-30

How to Cite

Ramos Penedo, F., Paz da Silva, W., Godinho Loureiro, R., Vieira Costa, G. V., Cavalcanti Armengol , P., Cordeiro de Oliveira, L. R., Pinto da Silva, W., & Godinho Loureiro, S. (2023). AS BOAS PRÁTICAS DA ECONOMIA CRIATIVA PARA O ENSINO EM ESCOLAS NO INTERIOR DA CIDADE DE MACIÇO DO BATURITÉ. Educação Sem Distância - Revista Eletrônica Da Faculdade Unyleya, 1(7). Retrieved from https://educacaosemdistancia.unyleya.edu.br/esd/article/view/185

Issue

Section

Práticas profissionais: Gestão