Announcements

Chamada para publicação de artigos no segundo de semestre de 2023

2023-10-25

A Revista Educação Sem Distância da Faculdade Unyleya tem como objetivo primordial
promover a divulgação de artigos científicos de seus docentes, discentes, bem como de
pesquisadores de outras Instituições de Ensino Superior que contribuam para o
desenvolvimento de ensino, pesquisa e extensão no âmbito da Educação a Distância.
A revista está dividida em três seções:
1) Artigos de pesquisa, resultantes de pesquisa científica e revisão de literatura, nas
áreas de Educação, Tecnologia da Informação e Comunicação, Administração, Ciências
Contábeis, Gestão e Negócios, Direito, Saúde, Meio Ambiente, Segurança Pública e
Segurança no Trabalho.
2) Práticas profissionais nas áreas acima descritas.
3) Resumos de monografias, dissertações e teses.
A Revista Educação Sem Distância está recebendo artigos inéditos ou revisitados para
publicação, em português, espanhol ou inglês. A avalição dos trabalhos terá como
referência a efetiva contribuição na área específica, a originalidade do tema e o rigor da
abordagem teórica.
As submissões serão feitas exclusivamente no site da Revista
(https://educacaosemdistancia.unyleya.edu.br/esd/index), até o dia 30 de outubro de 2023.
Os autores precisam fazer o cadastro, observar as diretrizes para submissão dos
trabalhos e utilizar o arquivo base para submissão, que está disponível na Informação para Autores.

Read more about Chamada para publicação de artigos no segundo de semestre de 2023

Current Issue

Vol. 5 No. 1 (2025): Revista Educação sem Distância - Edição Especial - Retrospectiva 2024
REVISTA EDUCAÇÃO SEM DISTÂNCIA -ISNN digital 2675-9993

The Electronic Journal of Faculdade Unyleya - Educação Sem Distância was created as a result of the development of the Institutional Pedagogical Project of Faculdade Unyleya, reflecting its commitment to higher education in a digital world. The publication of its first edition in 2020 marked a milestone in the institution's history, demonstrating its dedication to valuing teaching practices and student knowledge, aligned with the demands of the communities it serves. The Journal has established itself as an important platform for disseminating knowledge and experiences, as well as enabling the circulation of academic work results, essential for making scientific knowledge visible and accessible.

In addition to promoting faculty research, the Educação Sem Distância Journal aims to highlight scientific articles produced by students, resulting from projects developed in scientific initiation and final course projects. The Journal also seeks to foster the dissemination of articles by external researchers, contributing to the development of teaching, research, and extension in various fields of knowledge.

With a multidisciplinary approach, the Journal aims to broaden knowledge and understanding, serving as a valuable resource for teachers, students, staff, and the general public. Although only one edition was published this year, it reflects Faculdade Unyleya’s ongoing commitment to editorial quality and continuous updates, reinforcing the Journal's position as a reference in its field of expertise.

In this special edition, we present a retrospective of selected works from the year 2024 that deserve to be known by our academic community and by all those interested in learning about what has been produced in the field of distance education.

Published: 2025-06-05
View All Issues