Inovação, Qualidade e Confiabilidade: em busca de uma nova metodologia pedagógica do ensino de engenharia no Brasil.

Authors

  • Modesto Guedes Ferreira Junior Unyleya Educacional

Keywords:

Engineering, Quality, Innovation, Reliability, Curricular structures

Abstract

Quality means that a product or service complies with its published specification and attends or exceeds the customer's expectations. In this moment of lack of reliability in Brazil, education becomes an imperative priority in the development and promotion of greater equality among Brazilian citizens. Currently the elaboration of an engineering curriculum structure is the identity and institutional reliability pursued by the current and future students. The organization of the structure of engineering courses in cores initiation, solidifying and emancipation enables the dialogue between the disciplines that make up the nuclei as well as a articulation between them. In various fields of science, mainly engineering, progress has been made to lay the foundations of a new paradigm less rigid, and more respect for the complexity that has been detected in the techniques, management and strategic planning of companies and in Society in general.

References

ANASTASIOU, Léa das Graças e ALVES, Leonir Pessate, (Orgs). Processos de Ensinagem na Universidade. Pressupostos para as estratégias de trabalho em aula. 10ª edição, Editora Univille. 2012.

Da Costa, Bruno Barzellay Ferreira. A qualidade da educação em engenharia e seus impactos no desenvolvimento econômico Brasileiro. R. Tecnol. Soc., Curitiba, v. 13, n. 28, p. 18-36, mai./ago. 2017.

DE CASTRO R. N. A. Teorias do Currículo e suas Repercussões nas Diretrizes Curriculares dos Cursos de Engenharia. Revista Educativa. Goiânia. 2010.

TREVISAN, A.L., MENDES, M.T., Possibilidades para matematizar em aulas de Cálculo. R. B. E. C. T., vol 6, núm. 1, jan-abr. 2013.

Published

2020-06-04

How to Cite

Guedes Ferreira Junior, M. (2020). Inovação, Qualidade e Confiabilidade: em busca de uma nova metodologia pedagógica do ensino de engenharia no Brasil. Educação Sem Distância - Revista Eletrônica Da Faculdade Unyleya, 1(1). Retrieved from https://educacaosemdistancia.unyleya.edu.br/esd/article/view/19

Issue

Section

Práticas profissionais: Educação